Iegādājoties auto, mēs ieguldam naudu, saprotot to, ka auto mums kalpos noteiktu gadu skaitu, bet pēc tam pienāks laiks atvadīties un iemainīt to pret nākamo transporta līdzekli. Mēs ceram, kad šis laiks būs pienācis, varēsim savu auto pārdot, nosedzot pēc iespējas lielāku daļu no nākamā pirkuma vērtības.
Lai šis scenārijs piepildītos, ir jāatrod kompromiss starp auto, kādu mēs vēlamies šodien un kāds būs pieprasīts starp citiem autopircējiem nākotnē, kad mums vajadzēs to pārdot.
Tādēļ mēs pievēršam uzmanību vairākiem pašsaprotamiem aspektiem, kā auto marka un modelis, odometra rādītais nobraukums, tehniskais stāvoklis, apkopes cena, degvielas patēriņš un vai tam nav kāda cita defekta. Bet cik lielu lomu šajā vienādojumā spēlē auto krāsa? Jebkurā gadījumā, auto pārkrāsošana var sagādāt virkni problēmu, tādēļ tai būtu jābūt svarīgam aspektam, izvēloties savu nākamo auto.
Krāsas nozīme pārdodot auto
Atsaucoties uz kāda pētījuma rezultātiem, 39% auto pircēju, ir gatavi atteikties gan no noskatītā ražotāja, gan modeļa, ja tiem neizdodas atrast auto iekārotajā krāsā. Šis skaitlis norāda uz to, ka tik pat kā puse potenciālo pircēju zaudēs interesi ne tikai par jūsu auto, bet ir gatavi meklēt tālāk citur, ja tos neapmierinās piedāvātā krāsa. Lūk, cik liela ietekme ir auto krāsai uz tā vērtību.
Kādu iespaidu uz mums atstāj krāsa
Tas nav nemaz tik pārsteidzoši, jo mēs redzam auto kā sava veidola reprezentāciju. Tas ir viens no medijiem, caur kuru mēs apkārtējiem norādam par savu personību. Lai gan daudzi no mums labprāt domā, ka mūs vada praktiski apsvērumi, auto krāsa atstāj dziļu psiholoģisku iespaidu uz mūsu pirkšanas lēmumu.
Ne velti visās autobūves ražotāju kompānijās ir īpašas nodaļas, kas ir atbaldīgas tikai par to, lai izpētītu, kādas krāsas pircēji iekāros nākotnē. Ražotāji zina, ka mēs nemeklējam auto, kas apmierinātu tikai mūsu praktiskās vajadzības un ņem to vērā, dizainējot savus nākamos modeļus.
Protams, tie reti nāk klajā ar kliedzoši spilgtiem toņiem un vairums auto uz ielām īsti neizceļas savā starpā. Ražotāji izvairas no riska un izvēlas visai neitrālas krāsas.